Reklamasjon på super:bit-utstyr 2.0

Alle grunnskoler og kodeklubber får et gratis klassesett av super:bit-kassen med mye utstyr. Det utstyret vi leverer ut er det også garanti på, og her følger informasjon hvordan man kan reklamere på feil eller mangler.

Feil

Dersom noe av utstyret ikke virker når det skal tas i bruk, kan det være grunnlag for å få det byttet. Ofte kan det være en brukerfeil, så det er viktig å teste mot andre tilsvarende komponenter. Test at de virker ved tilsvarende bruk, og verifiser at den aktuelle komponenten ikke virker slik den skal sammenlignet med de andre.

Noe av dette er forbruksvarer og vil få feil etter en del bruk. Enkeltstående lysdioder (LED) er ikke naturlig å bytte. Det hender at diodene kan få skade under transport, men dersom over halvparten av en type ikke fungerer er det grunnlag for reklamasjon.

Når utstyret er brukt en stund, kan det være vanskelig å vurdere om det er grunnlag for reklamasjon eller ikke. Noe vil slites naturlig og etter en tid få feil, mens annet kan ha lang varighet. Vi har hatt stort fokus på kvalitet i anskaffelsen, men dette er bruksutstyr som til dels får hard medfart av barna.

Det er alltid lurt å sende en e-post først, for å avklare om det er nødvendig å sende komponenten(e) tilbake eller ikke. Dere må selv dekke porto på frakt til oss, men vi dekker porto ved retur dersom reklamasjonen godkjennes.

 

Mangler

Det fremgår på utstyrssiden hva super:bit-kassen skal inneholde, og i pappesken med ekstrautstyr er det en oversikt over hva som skal være i denne. Utstyr kan være lagt feil, så sjekk først alt før dere eventuelt melder at noe mangler.

Ved mangel, send oss en e-post og vi vil sørge for at dere får det dere savner (vi dekker da porto).

  

Kontaktinformasjon

Alt angående feil eller mangel på utstyret i super:bit-kassen til skolene fra vitensentrene eller kodeklubbene fra Lær Kidsa Koding rettes til:


INSPIRIA science center (Sarpsborg)
Bjørnstadveien 16
1712 Grålum
E-post: superbit@inspiria.no

Alt som sendes merkes «super:bit-reklamasjon».

 

Tips og triks-siden er god hjelp

Se også vår side for feilretting, tips og triks hvis noe ikke virker som dert skal. Her har vi samlet tips, triks og veiledninger både skriftlige og videoer som kan være til god hjelp.

Merk: Utstyr som er kjøpt utenfor vitensentrene/kodeklubbene, må tas via leverandør en kjøpte av.