Oppgaver med fasit for lærere
Telle 1-2-3
Tegne etter instruksjoner
Kompisprogrammering
Programmering uten datamaskin
Kom i gang med micro:bit
Kjør en meter med Bit:Bot
Kjør en løype med Bit:Bot
Kjør på veien gjennom hele byen
Lag en selvkjørende bil - linjesensor
Unngå hindringer - ultralydsensor
Lag en radiostyrt bil
Lag en battlebot
Lag en danserobot
Lag en hinderløype
Lag en automatisk veibom - servo
Bygg gatelys som skrus på når det blir mørkt
Styr trafikken med trafikklys
Lag en tegnerobot
Fuktmåler og automatisk vanning
Oppgaver du kan dele med elevene
Lag automatisk veibom - servo
(Er du i tvil, send gjerne en e-post til kodekraft@inspiria.no)
Hvilken digital plattform bruker dere?
Hva slags digitale enheter bruker klassen?
Vi tilbyr tilleggsleveranser for samme klasse for å øke læringsutbyttet og gi ønsket kompetanse. Det er derfor mulig å gjennomføre kodekraft på nytt med samme klasse eller få hjelp til å videreutvikle spillet med en formidler.